Τι θα σκεφτόσασταν αν διαβάζατε σήμερα για ένα αυτοκίνητο που διαθέτει δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και δυνατότητα καύσης φτωχού μίγματος με στόχο τις μειωμένες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, έξυπνο εναλλάκτη για φόρτιση μπαταρίας μόνο όταν είναι απαραίτητο και εντυπωσιακή οικονομία στο καύσιμο; Φυσικά ένα σύγχρονο μοντέλο φιλικό προς το περιβάλλον με οικολογικούς προσανατολισμούς. Κι όμως, μιλάμε για το Honda Civic VEI που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1992!
To Honda Civic VEI είναι ένα Civic της 5ης γενιάς του μοντέλου που παρουσιάστηκε το έτος 1992. Δεν θα επικεντρώσουμε στο αμάξωμα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής κλπ. όπως συνηθίζεται στην παρουσίαση ενός μοντέλου θα εστιάσουμε όμως στον κινητήρα του.
Ο υπάρχον 16βάλβιδος κινητήρας VTEC της εταιρίας με χωρητικότητα 1,5 λίτρων, δέχτηκε τις κατάλληλες ρυθμίσεις έτσι ώστε η ροπή του να αυξηθεί στα 13,2 kg/m από τα 12,1 της συμβατικής έκδοσης του. Η ισχύς του δεν άλλαξε και παρέμεινε στους 90 ίππους. Παράλληλα απέκτησε τη δυνατότητα καύσης φτωχού μείγματος καυσίμου με στόχο τις μειωμένες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και έξυπνο εναλλάκτη για φόρτιση μπαταρίας μόνο όταν είναι απαραίτητο. Ο συγκεκριμένος κινητήρας βαφτίστηκε VTEC-E.
Εκτός από τον κινητήρα, το Civic VEI διαφοροποιούνταν από τα υπόλοιπα αδελφάκια του και στον τομέα της αεροδυναμικής. Το κάτω μέρος του αυτοκινήτου ήταν κατάλληλα καλυμμένο έτσι ώστε να μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση.
Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν εντυπωσιακή οικονομία στο καύσιμο. Το Υπουργείο Μεταφορών του Καναδά αξιολόγησε την κατανάλωση του αυτοκινήτου 4.7L/100km εντός πόλης και 4.3L/100km εκτός..
Το Civic VEI συγκαταλέγεται στα οικονομικότερα αυτοκίνητα με καύσιμο τη βενζίνη συγκρινόμενο με υβριδικά και πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Στο τεύχος του Μαρτίου 2010 του περιοδικού Car & Driver αναφέρεται ότι στο τεστ μακράς διαρκείας του αυτοκινήτου μετρήθηκε κατανάλωση χαμηλότερη από αυτή του VW Jetta TDI του 2009 (41 mpg έναντι 38 mpg)
Στην δικιά μας έρευνα για τα οικονομικότερα σε βενζίνη αυτοκίνητα των τελευταίων 20 ετών το Civic VEI εμφανίζεται εντυπωσιακά μικρή πραγματική κατανάλωση στα 5,94 l/100km.
Να λοιπόν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο από την Honda σχεδιασμένο 20 χρόνια πριν! Αν είστε τυχεροί μπορείτε να βρείτε ένα Civic VEI σε τιμή γύρω στα 1500 €
Πηγές:
Forum περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ
Wikipedia
Ετήσια έκδοση περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ έτους 1994
Ο υπάρχον 16βάλβιδος κινητήρας VTEC της εταιρίας με χωρητικότητα 1,5 λίτρων, δέχτηκε τις κατάλληλες ρυθμίσεις έτσι ώστε η ροπή του να αυξηθεί στα 13,2 kg/m από τα 12,1 της συμβατικής έκδοσης του. Η ισχύς του δεν άλλαξε και παρέμεινε στους 90 ίππους. Παράλληλα απέκτησε τη δυνατότητα καύσης φτωχού μείγματος καυσίμου με στόχο τις μειωμένες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και έξυπνο εναλλάκτη για φόρτιση μπαταρίας μόνο όταν είναι απαραίτητο. Ο συγκεκριμένος κινητήρας βαφτίστηκε VTEC-E.
Εκτός από τον κινητήρα, το Civic VEI διαφοροποιούνταν από τα υπόλοιπα αδελφάκια του και στον τομέα της αεροδυναμικής. Το κάτω μέρος του αυτοκινήτου ήταν κατάλληλα καλυμμένο έτσι ώστε να μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση.
Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν εντυπωσιακή οικονομία στο καύσιμο. Το Υπουργείο Μεταφορών του Καναδά αξιολόγησε την κατανάλωση του αυτοκινήτου 4.7L/100km εντός πόλης και 4.3L/100km εκτός..
Το Civic VEI συγκαταλέγεται στα οικονομικότερα αυτοκίνητα με καύσιμο τη βενζίνη συγκρινόμενο με υβριδικά και πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Στο τεύχος του Μαρτίου 2010 του περιοδικού Car & Driver αναφέρεται ότι στο τεστ μακράς διαρκείας του αυτοκινήτου μετρήθηκε κατανάλωση χαμηλότερη από αυτή του VW Jetta TDI του 2009 (41 mpg έναντι 38 mpg)
Στην δικιά μας έρευνα για τα οικονομικότερα σε βενζίνη αυτοκίνητα των τελευταίων 20 ετών το Civic VEI εμφανίζεται εντυπωσιακά μικρή πραγματική κατανάλωση στα 5,94 l/100km.
Να λοιπόν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο από την Honda σχεδιασμένο 20 χρόνια πριν! Αν είστε τυχεροί μπορείτε να βρείτε ένα Civic VEI σε τιμή γύρω στα 1500 €
Πηγές:
Forum περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ
Wikipedia
Ετήσια έκδοση περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ έτους 1994