7 Ιουν 2014

Απαξίωση δίλιτρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και σύγκριση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα

Σε προηγούμενο μας άρθρο αναφερθήκαμε σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με κυβισμό 2000 κυβικών και παρουσιάσαμε κάποια πολύ αξιόλογα από αυτά που μπορεί να αγοράσει κανείς σε πολύ χαμηλή τιμή. Στο άρθρο αυτό θα εξετάσουμε την απαξίωση των αυτοκινήτων αυτού του κυβισμού και θα τη συγκρίνουμε με αυτή των αυτοκινήτων μικρότερου κυβισμού που επίσης έχουμε παρουσιάσει.

Στο προηγούμενο μας άρθρο όπου αναφερθήκαμε στην αρχή του παρόντος, μας εντυπωσίασε το γεγονός ότι αυτοκίνητα που αγοράστηκαν αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, πωλούνται σε τιμές που σε τίποτα δεν θυμίζουν την αρχική τους αξία και συγκρίνονται με αυτές μικρών και μικρομεσαίων αυτοκινήτων αντίστοιχης χρονολογίας. Από τη μια τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας και από την άλλη η κατανάλωση τους και το κόστος συντήρησης, κάνουν τους αγοραστές επιφυλακτικούς στην απόκτηση ενός αυτοκινήτου τέτοιου κυβισμού.
Εμείς επιχειρήσαμε συλλέγοντας τιμές πώλησης από δημοφιλείς δικτυακούς τόπου με αγγελίες μεταχειρισμένων να χαρτογραφήσουμε των απαξίωση των δίλιτρων αυτοκινήτων που παρουσιάσαμε στο προηγούμενο μας άρθρο. Να υπενθυμίσουμε ότι είχαμε ασχοληθεί με τα πρακάτω αυτοκίνητα:

Bmw 520i Ε39
Mercedes E 200
Volvo S80 
Alfa Romeo GT
Honda Prelude  
Peugeot 406 coupe
Honda S 2000
Mercedes SLK
Honda CR-V
Subaru Forester 
Ford Focus ST
Honda Civic TYPE R

Με βάση λοιπόν τα στοιχεία που συλλέξαμε, σημειώσαμε για κάθε μοντέλο τον μέσο όρο της τιμής των προσφερόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ανά δυο έτη μέχρι και το 14ο έτος της ηλικίας τους, οπότε υπολογίσαμε την ποσοστιαία απαξίωση της τιμής του ανά δυο έτη σε σύγκριση με την σημερινή τιμή αγοράς τους ως καινούργιο. Από τον μέσο όρο των ποσοστων απαξίωσηε για κάθε μοντέλο που αναφέρθηκε για κάθε 2 έτη που έγινε η συλλογή στοιχείων, προέκυψε το παρακάτω γράφημα:


Αρχικά παρατηρούμε ότι και στην περίπτωση του γραφήματος της απαξίωσης των αυτοκινήτων με κυβισμό 2 λίτρων έχουμε μια γραφική παράσταση τύπου υπερβολής, η οποία είναι όμως πολύ πιο καμπύλη σε σχέση με αυτή των υπόλοιπων αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει ότι η απαξίωση της αξίας των δίλιτρων αυτοκινήτων είναι πολύ μεγαλύτερη σε σύγκριση με αυτών με μικρότερο κυβισμό.
Παρατηρούμε επίσης πω ένα αυτοκίνητο 2 λίτρων στα τέσσερα χρόνια πωλείται γύρω στο 55% της αξίας του (!!). Αν λάβουμε υπ'όψη ότι η έρευνα μας βασίστηκε στις τιμές πώλησης και όχι στην τελική τιμή αγοράς μετά από διαπραγμάτευση, η αξία ενός δίλιτρου τεσσάρων ετών είναι περίπου στο 50% της αξίας του ως καινούργιο! Αντίστοιχα ένα αυτοκίνητο μικρότερου κυβισμού τεσσάρων ετών κρατάει το 68%ν περίπου της αξίας του.
Η μεγάλη απαξίωση των δίλιτρων αυτοκινήτων συνεχίζεται και στα υπόλοιπα έτη και αρχίζει να μετριάζεται στο  12ο έτος της ηλικίας τους. Αυτό ωφείλεται και στο γεγονός ότι τα αυτοκίνητα αυτού του κυβισμού άνω της δεκαετίας παύουν να αντιμετωπίζονται από το κράτος ως είδος πολυτελείας οπότε μηδενίζεται η έκτακτη εισφορά που καλείται να πληρώσει ο ιδιοκτήτης τους. Ένα δίλιτρο αυτοκίνητο δωδεκαετίας, έχει χάσει το 90% περίπου της αξίας του. Συγκτριτικά, τα υπόλοιπου κυβισμού αυτοκίνητα δωδεκαετίας κρατούν το 25% της αξίας τους.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...