Η εξέλιξη της κατανάλωσης των αυτοκινήτων κατά τα τελευταία 25 χρόνια.

Σήμερα ένα πλήθος από νέες τεχνολογίες χρησιμοποιούνται στους κινητήρες των αυτοκινήτων με πρωτεύοντα στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Συστήματα Start / stop, κινητήρες πολύ μικρού κυβισμού, συστήματα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και άλλα υβριδικά συστήματα είναι μερικές από αυτές. Ποια είναι όμως η επίπτωση στην πραγματική κατανάλωση καυσίμου όλων αυτών των τεχνολογιών τα τελευταία χρόνια;


Στο ερώτημα αυτό επιχειρούμε να απαντήσουμε μέσα από την έρευνα που κάναμε στο άρθρο αυτό λαμβάνοντας ως καύσιμο τη βενζίνη. 
 Με την μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να βρίσκεται κάπου στα 1,6€/λίτρο, το θέμα της κατανάλωσης ενός αυτοκινήτου είναι πλέον μείζονος σημασίας. Δυο αυτοκίνητα που διανύουν 15000 χιλιόμετρα το χρόνο και έχουν διαφορά κατανάλωσης 1 λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, παρουσιάζουν διαφορά στο κόστος χρήσης 240€ ανά έτος υπέρ του οικονομικότερου, που μπορεί να είναι τα τέλη κυκλοφορίας για ένα έτος ή το κόστος αλλαγής ελαστικών του! 
Στην έρευνα μας αυτή εξετάζουμε την πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων σε βενζίνη τα τελευταία 25 χρόνια. Για την έρευνα μας αυτή στο carblogger.gr, κατατάξαμε τα αυτοκίνητα σε τρεις κατηγορίες με βάση την ιπποδύναμή τους. Σε αυτά με ιπποδύναμη από 61-80 ίππους, από 81 ως 100 ίππους και 101 ως 120 ίππους. Χρησιμοποιήσαμε ως κριτήριο την ιπποδύναμη διότι συνδέεται άμεσα με την κατανάλωση ενός αυτοκινήτου. Παλιότερα πριν γίνει ευρεία η χρήση του turbo στους κινητήρες η κατηγοριοποίηση των αυτοκινήτων γινόταν με βάση τον κυβισμό τους. Οι τρεις κατηγορίες που αναφέρθηκαν επιλέχθηκαν με κριτήριο ότι η πλειονότητα των αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στην χώρα μας διαθέτει ιπποδύναμη που κυμαίνεται μεταξύ αυτών των τάξεων μεγέθους.
Για τις τρεις αυτές κατηγορίες αυτοκινήτων, εξετάσαμε τη μέση τιμή κατανάλωσης τους ανάλογα με την περίοδο που κατασκευάστηκαν. Έτσι χωρίζουμε σε πέντε περιόδους τα αυτοκίνητα με βάση το έτος κατασκευής τους. Στα πολύ παλαιότερα (1990-94), στα παλαιότερα (1995-99) στα κάπως νεώτερα (2000-04) νεώτερα (2005-09) και σύγχρονα (2010-σήμερα)
Οι πραγματικές τιμές κατανάλωσης των αυτοκινήτων που εξετάζονται, λαμβάνονται από το site www.spritmonitor.de . Στον ιστότοπο αυτόν, μπορεί να βρει κανείς στατιστικά στοιχεία για τιμές κατανάλωσης για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανά τον κόσμο από χιλιάδες καταχωρήσεις οδηγών κυρίως από την Ευρώπη. Οι μέσες τιμές κατανάλωσης για κάθε μοντέλο προκύπτουν με βάση τις καταχωρίσεις πολλών οδηγών (κυρίως Ευρωπαίων), κάτι που εγγυάται κατά κάποιον τρόπο την εγκυρότητα των τιμών αυτών.

Λαμβάνοντας στατιστικά στοιχεία από χιλιάδες αυτοκινήτων για τα οποία έχουν καταχωρηθεί οι πραγματικές τιμές κατανάλωσης τους συντάχθηκε το παρακάτω διάγραμμα.


Το πρώτο συμπέρασμα που μπορούμε να εξάγουμε παρατηρώντας το διάγραμμα που προέκυψε είναι μια σχεδόν γραμμική μείωση της κατανάλωσης βενζίνης και για τις τρείς κατηγορίες που διακρίναμε τα τελευταία 25 χρόνια.
Η μέση μείωση της κατανάλωσης για τα αυτοκίνητα που κάθε πενταετία, είναι περίπου 0,45 λίτρα / 100 χλμ. Παρόλο που η μεταβολή αυτή δεν φαίνεται να είναι και πολύ θεαματική, δείχνει την πρόοδο που έχει γίνει τα τελευταία 25 χρόνια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στον τομέα αυτόν. Έτσι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με ισχύ μεταξύ 101-120 ίππων καταναλώνει 1,8 λίτρα βενζίνης λιγότερο από ένα αντίστοιχο που κατασκευάστηκε 25 χρόνια πριν.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σήμερα είναι πολύ βαρύτερα από αυτά που κατασκευαζόταν παλιότερα, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση καυσίμου. Για παράδειγμα, το σύγχρονο Volkswagen Golf έχει βάρος 1300-1400 κιλά (ανάλογα με την έκδοση), ενώ το ίδιο μοντέλο που παραγόταν την περίοδο 1990-94 είχε βάρος 1000-1100 κιλά. Έχοντας υπ’ όψη τον παράγοντα βάρος μπορούμε να συμπεράνουμε ότι στον τομέα των κινητήρων έχουν γίνει πραγματικά άλματα καθώς παρόλο που το βάρος των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι 20-30% κατά κανόνα μεγαλύτερο από ότι αυτών που κυκλοφορούσαν πριν 20-25 χρόνια, η κατανάλωση έχει μειωθεί κατά 20% περίπου.
Τι πρόκειται να γίνει στο άμεσο μέλλον σε σχέση με την κατανάλωση σε καύσιμο των αυτοκινήτων; Σύμφωνα με τις γραφικές παραστάσεις που παρουσιάζουμε στο Διάγραμμα 1, θα αναμέναμε για τα αυτοκίνητα που πρόκειται να παραχθούν την επόμενη πενταετία μια μείωση της κατανάλωσης τους άλλα 0.45 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα ακολουθώντας τη γραμμικότητα των τριών γραφικών παρατάσεων του. Ωστόσο η τάση που επικρατεί στα τελευταία μοντέλα που παρουσιάστηκαν είναι να είναι ελαφρύτερα από αυτά που αντικαθιστούν ανατρέποντας τον κανόνα που ίσχυε ως τώρα που ήθελε κάθε νεώτερο μοντέλο να είναι βαρύτερο του προκατόχου του. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ευρύτερη χρήση υβριδικών τεχνολογιών σε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, μας κάνουν αισιόδοξους περιμένοντας τα μοντέλα της επόμενης πενταετίας να έχουν ακόμη μικρότερη κατανάλωση από αυτήν που αναμένουμε σε σχέση με τα τρέχοντα μοντέλα.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...