4 Απρ 2016

Toyota Corolla AE86: Γιατί έχει γίνει θρυλος;

Ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που έχει βγάλει η Toyota στην παραγωγή που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι η Toyota Corolla AE86. H AE86 ήταν η κουπέ εκδοχή της ταπεινής Corolla των αρχών της δεκαετίας του '80. Τι είναι όμως αυτό που την κάνει τόσο ξεχωριστή;


Κάπου το 1983, οι Ιάπωνες μηχανικοί και σχεδιαστές της Corolla AE86 σίγουρα είχαν πολύ κέφι και δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο ξεχωριστό από όλες τις απόψεις:
Ο κινητήρας της ήταν 1,6 λίτρων δεκαεξαβάλβιδος και με δυο εκκεντροφόρους επικεφαλείς, σύστημα είχε το σύστημα TVIS = Toyota Variable Intake System δηλαδή το σύστημα μεταβλητής εισαγωγής που επινόησε η Toyota και ισχύ..130 ίππων, και όλα αυτά εν έτει 1983! Σε αντίθεση με τις ταπεινές σεντάν και liftback αδελφές της, ή Corolla AE86, ή κίνηση μεταδίδονταν στους πίσω τροχούς.
Ή ανάρτηση ήταν μπροστά γόνατα Macferson και πίσω πολλαπλών συνδέσμων. Οι δίσκοι ήταν αεριζόμενοι και εξοπλιζαν και τους 4 τροχους. Το βάρος του αυτοκινήτου ήταν λίγο κάτω από έναν τόνο, κάτι που έδινε εντυπωσιακή για την κατηγορία του αυτοκινήτου αναλογία 7,7 κιλών ανά ίππο. Το χαρακτηριστικο αυτο έδινε πολύ καλές επιδοσεις στο αυτοκίνητο. Τα 0-100 ερχόταν σε μόλις  8,3 δλ και ή τελική του λίγο πάνω από τα 200 χλμ/ώρα. Το αυτοκίνητο εξοπλιζόταν επίσης με μπλοκέ διαφορικό στους κινητήριους τροχούς.
Μπορεί αυτά τα χαρακτηριστικά να ήταν εντυπωσιακά αν αναλογιστεί κανείς ότι το αυτοκίνητο στην παραγωγή πριν από..30 χρονια, ωστόσο σήμερα τα συναντάμε σε πάρα πολλά αυτοκίνητα. Αυτό όμως που συναντάμε πλέον σπάνια είναι η ατόφια και μοναδική αίσθηση οδήγησης. Σύμφωνα με την αναφορά του auto.in.gr από κείμενο του περιοδικού AutoExpress, το αυτοκίνητο έχει μοναδικό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, πάρα πολύ καλά στημένο πλαίσιο και ουδέτερη ισορροπία που σε συνδυασμό με την πίσω κίνηση το κάνουν μια ατελείωτη πηγή ευχαρίστησης.
Ο ήχος του κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, ωθούν τον οδηγό να πιέσει το αυτοκίνητο και να αλλάξει ταχύτητες στον κόφτη!


Αν λάβει υπόψη του κανείς τα παραπάνω και προσθέσει και την μυθική ιαπωνική αξιοπιστία, έχει στα χέρια του ένα αριστο εργαλείο για αγώνες που "δεν σπάει και δεν χαλάει"!
Το αυτοκίνητο αποτέλεσε σημείο αναφοράς στους μηχανικούς της Toyota για τη δημιουργία του σύγχρονου μοντέλου της GT86. Ο στόχος ήταν να "εφεύρουν" ξανά το σύστημα διεύθυνσης, την ουδέτερη ισορροπία και την αγνή αίσθηση οδήγησης της παλιάς Corolla, και μάλλον πέτυχαν το σκοπό τους. Το όνομα της σύγχρονης Toyota εξάλλου έχει σαφή παραπομπή στο θρυλικό μοντέλο.


"Τα κατάφεραν;" αναρωτιούνται οι συντάκτες του AutoExpress στην προηγούμενη μας αναφορά, και συνεχίζουμε με απόσπασμα από το εν λόγω άρθρο:  "Αναμφίβολα δημιούργησαν ένα από τα συναρπαστικότερα -στην οδήγηση- αυτοκίνητα στις μέρες μας. Αλλά εμείς οδηγήσαμε και μείναμε στο "AE86" περισσότερο σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας. Αν μας ρωτούσατε ποιο θα παίρναμε για μία τελευταία βόλτα, αυτό θα ήταν το παλαιότερο αυτοκίνητο. Αν πάλι μας ρωτήσετε με ποιο αυτοκίνητο θα θέλαμε να ζούμε κάθε μέρα, αυτό θα ήταν το "GT 86""
Βλέπουμε λοιπόν πίσω στο 1983 ότι η Toyota έφτιαξε ένα αυτοκίνητο που "μιλάει" στον οδηγό και του προσφέρει ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ κάτι που ελάχιστα αυτοκίνητα του παρόντος και του παρελθόντος το προσφέρουν. Να λοιπόν γιατί το αυτοκίνητο αυτό έγινε θρύλος.
Άν πραγματικά είστε λάτρης της αυτοκίνησης και βρείτε καμία ξεχασμένη AE86 σε κάποιο γκαράζ με πωλητήριο από κάποιον αδαή, μη διστάσετε να την αποκτήσετε. Θα αποζημιωθείτε τα μέγιστα!

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...