Τα καλυτερα αυτοκινητα που δημιουργηθηκαν στο πρωην ανατολικο μπλοκ

Οσοι απο μας εχουν γεννηθει μεχρι τα τελη της δεκαετίας του '70, σιγουρα θα θυμουνται το ανατολικο μπλοκ, την εποχη του ψυχρου πολεμου και το τειχος του Βερολίνου. Παρολο που γενικα τα αυτοκινητα του τοτε ανατολικου μποκ υστερουσαν γενικα σε σχεση με αυτα της "καπιταλιστικης" δυσης, θπήρξαν κάποια απο αυτα που ηταν ξεχωριστά. Ας παμε εδώ στο carblogger.gr να εξερευνήσουμε ποια ήταν αυτά.




1. Οι λιμουζίνες της ZIL


Η ZIL ειναι ενας κατασκευαστης που ακομη και σημερα παραγει αυτοκινητα, φορτηγά και οχήματα εκτός δρόμου στη Ρωσια. Πολλοι απο μας ισως θυμομαστε απο τις ειδησεις τοτε τις επιβλητικες λιμουζίνες όπου επέβαιναν υψηλόβαθμα στελέχη της τότε Σοβιετικης Ενωσης. Οι λιμουζινες της ZIL είχαν τεράστιους κινητηρες 6 και 7 λιτρων, αμάξωμα με βάρος 3,5 τονων και μήκος 6 και πλέον μέτρων!.

2. Lada Niva


To Niva είναι ένα πολύ γνωστό 4Χ4 αυτοκίνητο ιδιαίτερα δημοφιλές για τις εκτός δρόμου του δυνατότητες και συνάμα την προσιτή του τιμή. Η παραγωγή του στην τότε Σοβιετική Ένωση άρχισε το 1977. Από τότε έχει υποστεί κάποιους περιορισμένης μορφής ανασχεδιασμούς κρατώντας όμως τα βασικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος ανέπαφα. Οι κινητήρες του φυσικά έχουν αλλάξει αρκετές φορές από την έναρξη της παραγωγής του για να ανταπεξέρχονται στους εκάστοτε περιορισμούς εκπομπών ρύπων. Τελευταία παρουσιάστηκε το νέο Lada Niva, δεν γνωρίζουμε ωστόσο αν η παραγωγή του υπάρχοντος θα τερματιστεί.

3. Skoda Favorit


Τα Favorit κατα τη γνώμη μας αποτελεί μια πολυ αξιόλογη προσπάθεια της τσεχοσλοβακικης Skoda στην αγορα αυτοκινητου. Δημιουργηθηκε το 1987 από την πένα του Bertone και ήταν συμπαθητικο στην όψη και ενα κλικ καλύτερο ποιοτικά και πιο αξιόπιστο απο τα υπολοιπα αυτοκίνητα του τοτε μπλοκ. Ακόμη και οταν η Skoda αγοράστηκε απο τη Volkswagen αναβάθμισε το Favorit αισθητικα και ποιοτικά, του έδωσε νεο όνομα (Felicia) και συνέχισε την παραγωγή του μέχρι το τελος της δεκαετιας του '90.

4. Moskvitch 2141


Το 2141 αποτελεσε στα μεσα της δεκαετιας του '80 μια αξιολογη προσπαθεια εξυγχρονισμου των αυτοκινητων του μπλοκ από τη Ρωσια. Αεροδυναμικα σχεδιασμενο σε σύγκριση με τα παλιότερα μοντέλα της εταιρίας και προσθιοκίνητο σύμφωνα με τα δυτικά πρότυπα, κυκλοφόρησε το 1985 για πρώτη φορά και η παραγωγή του τερματίστηκε το 2003.

5. Lada Samara


Μπορει το Moskvitsch 2140 να μην το γνωρισαμε στην Ελλαδα, το Samara ομως το..παραγνωρισαμε! Η συγχρονη μορφη του με τα μετρα της δεκαετιας του '80 και η πολυ χαμηλή τιμη του, έκαναν αρκετους Ελληνες να προτιμήσουν το ρωσικό αυτοκινητο. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Lada που δεν βασίστηκε στο Fiat 124. Το αμάξωμα σχεδιάστηκε από Ρώσους σχεδιαστές, στους κινητήρες ωστόσο έχει βάλει το χεράκι της και η..Porsche!

6. Trabant 601


Να κι ενα all time classic αυτοκινητο με διχρονο κινητηρα 600 κυβικων, αμαξωμα απο..πλαστικο και αξεχαστο σχημα. Το ειδαμε επισης στους ελληνικους δρομους τη δεκαετια του '70. To Trabant 601, είναι ένα από τα μακροβιότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης, καθώς έμεινε στην παραγωγή 27 ολόκληρα χρόνια (1963-90)

7. Wartburg 353


Το Wartburg 353 το συναντήσαμε κι αυτο στους δρομους της χωρας μας τη δεκαετια του '70. Το αμαξωμα μπορει να ηταν απο σιδερο, ο κινητηρας ομως ηταν διχρονος και στην περίπτωση αυτή. Παράχθηκε από το 1966 ως το 1988.

8. Lada Nova


Η παραγωγή του Lada Nova άρχισε το 1980 στην πρώην Σοβιετική Ένωση, οι ρίζες του όμως ξεκινούν από πολύ παλιότερα, το.. 1966 καθώς το μοντέλο αποτελεί μια επανασχεδιασμένη εκδοχή του Fiat 124. Η παραγωγή του σταμάτησε στην Ρωσία το 2012, ωστόσο συνεχίστηκε (ίσως) μέχρι και σήμερα στην Αίγυπτο.

9. Dacia 1210/1310/1410


Και στην περίπτωση του Dacia 1200, το αυτοκινητο ηταν η ρουμανικη βερσιόν του Renault 12. Ειχε αρκετη επιτυχία στις χωρες του ανατολικου μπλοκ αλλα και εξω απο αυτες . Στη χώρα μας κυκλοφόρησε επίσης και είχε αρκετά καλές πωλήσεις. Παράχθηκε μεταξύ των ετών 1969 και 2004.

10. Skoda 105/120/130/135/136


Τι κοινό εχει ενα Skoda 130 με μια Porsche 911; Σίγουρα όχι τις επιδοσεις! Ειχε ομως και αυτό κινητηρα πισω απο..τους πισω τροχους και φυσικα πισω κινηση. Το τσεχοσλοβακικο αυτοκινητο ειχε αρκετη επιτυχια στους αγωνες ραλυ. Ηταν επισης αρκετα δημοφιλες και στη χωρα μας. Η παραγωγή του άρχισε το 1976 και τερματίστηκε το 1990.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...