Η συναρπαστική ιστορία δημιουργίας του Renault Super 5!

To Renault Super 5 είχε το βαρύ φορτίο συνέχισης της εξαιρετικά πετυχυμένης πορείας του 5 όντας 1ο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στη Γαλλία, κάτι που αποτελούσε πονοκέφαλο για τους Γάλλους. Στο άρθρο αυτό θα δούμε τη συναρπαστική ιστορία γέννησης του θρυλικού πλέον σούπερ 5!


Παρότι το super 5 εμφανίστηκε στην αγορά το 1984, η ιστορία του αρχίζει πολύ πιο νωρίς, κάπου την άνοιξη του 1978, σύμφωνα με τις πηγές που βρήκαμε στο www.carblogger.gr. Το project 140 - έτσι ονομάστηκε εσωτερικά το έργο της δημιουργίας του super 5 - είχε το βαρύ φορτίο της εξέλιξης του νέου μοντέλου.
Οι προδιαγραφές της Renault υπαγόρευαν ένα αυτοκίνητο που το επίπεδο των προφυλακτήρων να είναι σε υψηλότερο επίπεδο από το αρχικό μοντέλο για αποφυγή φθορά του χρώματος του αυτοκινήτου σε μικροσυγκρούσεις,  κάτι που είναι πολύ σύνηθες στους δρόμους του Παρισιού. Επιπρόσθετα το νέο πεντάρι σε σχέση με το αρχικό μοντέλο θα έπρεπε να έχει εγκάρσαι τοποθετημένο τον κινητήρα του (και όχι όπως το αρχικό μοντέλο που ήταν τοποθετημένο κατα τον διαμήκη άξονα).
Από το 1978, έγιναν πάρα πολλές σχεδιαστικές προτάσεις και υλοποιήθηκαν ένας μεγάλος αριθμός από προτότυπα μοντέλα, πολλά από τα οποία έγιναν σε πραγματική κλίμακα 1:1, πολύ περισσότερα από κάθε άλλο μοντέλο στην ιστορία της Renault!




Εικόνες 1-3: Σχεδιαστικές προτάσεις από διάφορους σχεδιαστές για το Renault super 5 στα πλαίσια του project 140






Εικόνες 4-8: Προτότυπα που κατασκευάστηκαν σε κλίμακα 1:1 για το Renault super 5 στα πλαίσια του project 140

Ωστόσο η εικόνα του πρώτου R5 ήταν τόσο δυνατή που οι πελάτες που χρησιμοποιήθηκαν σε σχετική έρευνα, απέρριψαν όλες τις προτάσεις.
Το project έγινε τόσο ακριβο που ο τότε πρόεδρος της Renault Bernard Hanon απευθύνθηκε στον καταξιωμένο σχεδιαστή Marcello Gandini, δημιουργό πολλών επιτυχημένων μοντέλων μεταξύ των οποίων οι Lamborghini Miura και Countach και Lancia Stratos.
 Ο Gandini ήταν ο άνθρωπος-κλειδί για τη Renault. Όχι μόνο κατάφερε να κρατήσει αυτούσια την ταυτότητα του αρχικού R5 του έδωσε παράλληλα και μια πολύ μοντέρνα όψη!


Εικόνα 9: Σκίτσο της σχεδιαστικής πρότασης του Marcello Gandini

 Το Renault super 5 παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού το 1984. Ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε η κορυφαία έκδοση του μοντέλου με κινητήρα turbo 1,4 λίτρων και 115 ίππων με εκρηκτικές για την εποχή του επιδόσεις.


Εικόνα 10: To Renault super 5 turbo
Παρόλο που την ίδια εποχή όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές παρουσίασαν τις δικές τους προτάσεις στην κατηγορία των σούπερμίνι (Fiat Uno, Peugeot 205, Opel Corsa, Ford Fista, Nissan Micra) το super 5 είχε αρκετά μεγάλη επιτυχία, γεγονός που το κράτησε στην παραγωγή για 12 ολόκληρα χρόνια ακόμα και μετά το λανσάρισμα του αντικαταστάτη του Clio το 1990.

Πηγές:
Φωτογραφίες: car design archives on pinterest
κείμενο: renault-5.net   , wikipedia


Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...