Η γοητεία της πίσω κίνησης

Αν είστε λάτρεις της αυτοκίνησης, σίγουρα πρέπει (αν δεν το έχετε κάνει ως τώρα) να οδηγήσετε ένα δυνατό πισωκίνητο αυτοκίνητο. Όχι από αυτά που είναι φορτωμένα με ένα σωρό ηλεκρτονικά βοηθήματα που κουτσουρεύουν την οδηγική απόλαυση, αλλά από αυτά που επιτρέπουν στον οδηγό να "παίξει" και να γνωρίσει..



Πάει καιρός που το τελευταίο πισωκίνητο προσιτό μοντέλο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Ήταν κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’90 που σταμάτησε η παραγωγή της Alfa Romeo 75



και του Ford Sierra



και αντικαταστάθηκαν αντίστοιχα από τα χλιαρά προσθιοκίνητα Alfa Romeo 155 και Ford Mondeo. Σήμερα, τα μόνα προσιτά αυτοκίνητα παραγωγής με πίσω κίνηση που απέμειναν είναι
το διθέσιο Mazda MX5 με τιμή έναρξης κάπου στα 23000€, το Smart fortwo που όμως λόγω μεγέθους, ιπποδύναμης και ESP δεν επιτρέπει fun to drive) και η BMW 116i (από 23000€ περίπου).
Βέβαια τα προσθιοκίνητα μοντέλα ήταν και είναι πιο ασφαλή για το μέσο οδηγό, γιατι σε περίπτωση που οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι μέσα σε μια στροφή το μεν προσθιοκίνητο κατά κανόνα θα υποστρέψει οπότε η διόρθωση της πορείας γίνεται στρίβοντας περισσότερο το τιμόνι στο δε πισωκίνητο θα υπερστρέψει (δηλαδή θα πετάξει «κώλο») οπότε στην περίπτωση αυτή απαιτείται ανάποδο τιμόνι, έναν χειρισμό που απαιτεί εμπειρία από την πλευρά του οδηγού.
Αυτή όμως ακριβώς η συμπεριφορά είναι που εξιτάρει και κάνει την αδρεναλίνη να εκτινάσσεται στα υψη! Στην αρχή, μπορεί να ξενίσει ή και να τρομάξει τον αμύητο οδηγό. Μόλις όμως αυτός «πάρει τον αέρα», γίνεται πηγή ατέλειωτης ευχαρίστησης! Ειδικά, όταν το αυτοκίνητο είναι δυνατό ο οδηγός μπορεί να προκαλέσει υπερστροφή ισχύος απλά κάνωντας μια «τιμονιά» και πατώντας το γκάζι και οοοοοοοοοοοοπ νιώθει το πίσω μέρος να αλλάζει προσανατολισμό..
Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη βραδιά πριν από 5 περίπου χρόνια που ο καλός μου ξάδερφος μου έδωσε το Nissan 300ZX του



και ντρίφταρα επί μια ώρα στο βρεγμένο γύρω από μια πλατεία..Ίσως η ομορφότερη βραδιά της ζωή μου!
Δεν είναι όμως απαραίτητο να έχει κανείς ένα υπεραυτοκίνητο 300 ίππων όπως το 300ΖΧ για να γευτεί τη γοητεία της πίσω κίνησης. Δε θα ξεχάσω επίσης όταν όντας πιτσιρικάς είχα οδηγήσει ένα ταπεινό μικρομεσαίο της εποχής Datsun 120Y των 50 ίππων




σε ένα άδειο πάρκινγκ και είχα ξετρελλαθεί..

Ρίξτε μια ματιά στο σχετικό video όπου ο δημοσιογράφος Tiff Needell μας μυεί στη γοητεία της πίσω κίνησης!

Σήμερα, μόνο οι BMW και οι Mercedes κρατούν μοντέλα με πίσω κίνηση με κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις (Mazda MX5 όπως γράφτηκε πιο πάνω ή το RX8 που σταμάτησε δυστυχώς πολύ πρόσφατα η παραγωγή του). Μάλιστα, σε κάποια από αυτά τα σύγχρονα συστήματα ευστάθειας (ESP) δεν επιτρέπουν τέτοιες "ανορθόδοξες" συμπεριφορές.
Πιστεύω ότι η εταιρία που θα βγάλει πισωκίνητο κουπέ μέχρι 20000€, θα πουλήσει σαν τρελό! Ο κόσμος θέλει ένα προσιτό fun to drive αυτοκίνητο.

Έτσι λοιπόν ο αμετανόητος οπαδός της πίσω κίνησης, πρέπει να στραφεί στο μεταχειρισμένο. Ευτυχώς, στην περίπτωση αυτή, υπάρχουν διαθέσιμα αρκετά μοντέλα σε προσιτές τιμές που θα μπορούν να κάνουν τον μυημένο να χαμογελάσει και τον αμύητο να μάθει

Παρακάτω προτείνω κάποια πισωκίνητα μοντέλα με αρκετή ιπποδύναμη που μπορούν να αποκτηθούν ως μεταχειρισμένα με λογικό κόστος κτήσης εως 5000€ περίπου (εκτός του Honda s2000 που ξεφεύγει κάπως), και μπορούν να μας φέρουν πίσω το χαμένο μας χαμόγελο




BMW 318is


Mazda ΜΧ5


Mazda RX8


MG TF


Mercedes SLK


Honda s2000


Toyota MR2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...