Τα έχουμε γράψει πολλές φορές τα περί κρίσης, ότι λεφτά εν υπάρχουν κλπ. κλπ.
Πολλοί από εμάς ψάχνουν ένα αυτοκίνητο αξιοπρεπές που να κοστίζει λίγο σαν αγορά
και να καλύπτει τις βασικές μας ανάγκες και να μήν βγει ο κούκος αηδόνι. Η αγορά
μεταχειρισμένου σήμερα διαθέτει τέτοια αυτοκίνητα ακόμη και με 500€!
Αυτοκίνητα βέβαια που έχουν 15-20 χρονάκια στην πλάτη τους, τα βλέπουμε αρκετά
από αυτά να κυκλοφορούν στους δρόμους ακόμη και σήμερα.
Φυσικά, στα χρήματα αυτά δεν μπορούμε να ζητήσουμε αξεσουάρ όπως A/C, ABS.
αερόσακκους κλπ. Στην καλύτερη των περιπτώσεων θα έχουμε υδραυλικό τιμόνι και
ηλεκτρικά παράθυρα.
Στην αναζήτηση αυτικινήτου με τιμή γύρω στα 500€, καλό είναι να έχουμε υπ' όψη
μας τις παρακάτω προϋποθέσεις:
- Να είναι μεταγενέστερο του 1990. Με άλλα λόγια να είναι καταλυτικό ή να έχει τη δυνατότητα να καίει αμόλυβδη βενζίνη. Η βενζίνη σούπερ είναι κάπου 10-15 λεπτά ακριβότερη από την αμόλυβδη και πολύ σύντομα μπορεί να μην υπάρχει στα πρατήρια καυσίμων.
- Να έχει αξιοπρεπή παθητική ασφάλεια για να μας προστατεψει σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα
- Να έχει καλούς δείκτες αξιοπιστίας και θετικές αναφορές για να μην δώσουμε πολλαπλάσια χρήματα σε επισκευές
- Να είναι ως 1800 κ.εκ για να μην πληρώνονται υπερβολικά τέλη κυκλοφορίας και έκτακτες εισφορές και να έχει χαμηλό τεκμήριο
Με βάση τα παραπάνω κριτήρια και έχοντας υπ' όψη
- Τη στατιστική του οργανισμού TUV για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων
- προγενέστερα αρθρα για την αξιοπιστία που έχουμε ετοιμάσει σύμφωνα με αναφορές χρηστών σε σχετιζόμενα με την αυτοκίνηση forums. Θεωρούμε τις αναφορές αυτές περισσότερο αξιόπιστες από αυτές του TUV διότι αφορούν εκδόσεις των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα
- προγενέστερα άρθρα για τα πιο ζημιάρικα μοντέλαπάλι από αναφορές χρηστών σε forums
- Τις στατιστικές οργανισμού Folksam για τηνπραγματική παθητική ασφάλεια των ΙΧ επιβατικών
- Τις τιμές πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από σχετικούς δικτυακούς τόπους,
ετοιμάσαμε έναν πίνακα με την αξιολόγηση των αυτοκινήτων με τιμή γύρω στα 500€
που πληρούν τα παραπάνω κριτήρια.
Α' στήλη αναγράφεται το μοντέλο.
Β' στήλη η αξιολόγηση της προστασίας των επιβατών στην στατιστική του ασφαλιστικού οργανισμού Folksam για το έτος 2005. (Μ.Ο = μέσος όρος.). Αν αναγράφεται ποσοστό, είναι το ποσοστό προστασίς των επιβατών σε σύγκριση με τον μέσο όρο.
Γ' στήλη αναγράφεται η διαφορά του ποσοστού βλαβών σε σχέση με το μέσο όρο στη στατιστική αξιοπιστίας του οργανισμού TUV για αυτοκίνητα 10-11 ετών του έτους 2004. Με πράσινο χρώμα σημειώνονται τα αυτοκίνητα με ποσοστό βλαβών αρκετά μικρότερο του μέσου όρου.
Α' στήλη αναγράφεται το μοντέλο.
Β' στήλη η αξιολόγηση της προστασίας των επιβατών στην στατιστική του ασφαλιστικού οργανισμού Folksam για το έτος 2005. (Μ.Ο = μέσος όρος.). Αν αναγράφεται ποσοστό, είναι το ποσοστό προστασίς των επιβατών σε σύγκριση με τον μέσο όρο.
Γ' στήλη αναγράφεται η διαφορά του ποσοστού βλαβών σε σχέση με το μέσο όρο στη στατιστική αξιοπιστίας του οργανισμού TUV για αυτοκίνητα 10-11 ετών του έτους 2004. Με πράσινο χρώμα σημειώνονται τα αυτοκίνητα με ποσοστό βλαβών αρκετά μικρότερο του μέσου όρου.
Δ' στήλη αναγράφεται με
σταυρούς ο αριθμός των θετικών αναφορών σε αυτοκινητιστικά forum
σύμφωνα με την
έρευνα μας
E' στήλη αναγράφεται η τιμή με βάση αγγελίες που έχουν δημοσιευτεί σε
ιστότοπους για πώληση αυτοκινήτων
Μοντέλο |
Folksam 2005 |
TUV 2004 |
Θετικές Αναφορές σε Forums | Τιμή από |
Citroen ZX 1991-98 | M.O | -9 | ++ | 500 |
Hyundai Accent 1995-99 | Μ.Ο | -2,9 | ++ | 500 |
Mitsubishi Lancer 1989-92 | +15% | 6,2 | 500 | |
Nissan Sunny 1991-95 | Μ.Ο | 3,8 | ++ | 500 |
Opel Astra 1992-98 | +15% | -2,5 | ++ | 500 |
Opel Corsa 1993-99 | Μ.Ο | -1,9 | 600 | |
Opel Kadett 1985-91 | Μ.Ο |
- | + | 400 |
Opel Vectra 1989-95 | Μ.Ο |
-1.1
| 500 | |
Peugeot 309 1987-93 | Μ.Ο | -3.9 | 400 | |
Renault 19 1989-96 | Μ.Ο | -7,5 | ++++++(1991-92) | 400 |
Seat Ibiza 1993-99 | M.O | -6 | 400 | |
Seat Toledo 1992-99 | M.O | -8.0 | 500 | |
Toyota Corolla 1988-92 | Μ.Ο | 10,8 | +++ | 700 |
VW Golf / Vento 1992-98 | Μ.Ο | 0,9 | +++ | 500 |
VW Passat 1988-93 | Μ.Ο | -1,4 | + | 300 |
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε τα εξής:
- Πολλοί ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει τις πινακίδες, οπότε με έξοδα του αγοραστή επιστρέφονται με καταβολή των τελών κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους
- Οι έμποροι που πουλούν τέτοια αυτοκίνητα, ζητούν στην αρχή κάθε χρονιάς ξεχωριστά τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, οπότε πρέπει να λάβετε υπ' όψη σας το πρόσθετο κόστος ή αλλιώς να διαπραγματευθείτε
- Πρέπει να κάνουμε λεπτομερή έλεγχο του αυτοκινήτου ώστε να μήν έχει κάποιο σοβαρό τρακάρισμα και να είναι σε πολύ καλή κατάσταση μηχανικά.. Καλό είναι να επισκεφτούμε με το αυτοκίνητο προς αγορά κάποιον δικό μας μηχανικό για να το ελέγξει
- Να μην ξεχνάμε και το τέλος μεταβίβασης το οποίο χρεώνεται ο αγοραστής.