6 Οκτ 2016

Ferrari F40 vs Porsche 959: Η αιώνια κόντρα των δυο υπεραυτοκινήτων!

Ferrari F40 και Porsche 959: Δυο υπεραυτοκίνητα που παρόλο που εμφανίστηκαν κάπου 30 χρόνια πριν, ακόμη και σήμερα αποτελούν αντικείμενο συζητήσεων. Ποιό είναι το καλύτερο; Το πιο γρήγορο στην πίστα και στο δρόμο; Ποιο επιταχύνει και επιβραδύνει καλύτερα; Στο άρθρο αυτό θα επιχειρήσουμε να ρίξουμε "άπλετο φως" στη επική κόντρα των δυο τιτάνων της αυτοκίνησης!

Πριν ξεκινήσουμε όμως να μιλήσουμε για την αναμέτρηση των δυο υπεραυτοκινήτων εδώ στο carblogger.gr, ας δούμε λίγο την ιστορία τους.

Λίγη ιστορία..

Porsche 959

Μεταξύ των δυο αυτοκινήτων η Porsche 959 ήταν αυτή που πρώτη παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1985.
Οι πρώτες παραδόσεις όμως έγιναν μόλις το 1987. Συνολικά παράχθηκαν μόνο 337 αυτοκίνητα (300 μοντέλα παραγωγής και 37 πρωτότυπα και μοντέλα προ-παραγωγής), εξαιτίας κυρίως την ζημιάς που είχε η Porsche από κάθε αυτοκίνητο που πουλούσε (λέγεται ότι το κόστος για κάθε αυτοκινήτου ήταν διπλάσιο του ποσού αγοράς!)


Ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων που χρησιμοποίησαν σύστημα τετρακίνησης. Η βασική κατανομή του συστήματος ήταν 40% εμπρός και 60% πίσω, αλλά στις περιπτώσεις επιτάχυνσης αυτό γινόταν 20:80. Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης το σύστημα ρυθμιζόταν αυτόματα στο 50 : 50. Εκτός αυτού η 959 διέθετε σύστημα ρύθμισης του ύψους του αυτοκίνητου, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, τετρακάναλο ABS, σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών κ.α. Όλα αυτά το 1986.

Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε σε δύο εκδόσεις "Sport" και "Komfort", που αντιστοιχούν στην αγωνιστική και την έκδοση δρόμου και είχαν διαφορά στο φινίρισμα και στο στήσιμο της ανάρτησης αλλά και στην ιπποδύναμη (515 hp). .Ωστόσο, μόνο 29 αυτοκίνητα έκδοσης Sport κατασκευάστηκαν.

Την κίνηση του αυτοκινήτου είχε αναλάβει ο γνωστός, επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας (2,8 λίτρων) με υδρόψυκτες κυλινδροκεφαλές και αερόψυκτο μπλοκ, που με τη βοήθεια δύο σειριακών turbo, απέδιδε 444 ίππους. Η ισχύς περνά στον δρόμο από ένα 6-τάχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 3,7 δευτερόλεπτα, τιμή εξωπραγματική για την εποχή της. Το μελετημένα αεροδυναμικά αμάξωμα της 959 είναι κατασκευασμένο από ένα κράμα αλουμινίου και Kevlar, το πάτωμα από Nomex και οι ζάντες από κράμα μαγνησίου. Η 959 ήταν το πιο τεχνολογικά εξελιγμένο σπορ αυτοκίνητο δρόμου που είχε κατασκευαστεί ως τότε και ο προάγγελος των σπορ αυτοκινήτων (και όχι μόνο) του μέλλοντος.

Όταν παρουσιάστηκε, ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου, με 317 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα. Όχι για πολύ όμως..

Ferrari F40

Το 1987 η Ferrari γιόρτασε με τον καλύτερο τρόπο τα 40 χρόνια από την ίδρυση της δημιουργώντας το πιο απόλυτο supercar από την αρχή της ιστορίας της, την F40.
Κατά τη στιγμή που το μοντέλο λανσαρίστηκε, ειπώθηκε από τη Ferrari ότι δεν θα υπερέβαινε τα 400-450 αυτοκίνητα. Ωστόσο, συνολικά παράχθηκαν 1.311 μονάδες (κάποιοι λένε 1.315) F40 λόγω της εξαιρετικής δημοτικότητάς της.


Η F40 ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που κύλησε από το Maranello υπό την εποπτεία του Enzo Ferrari πριν από το θάνατό του. Κατά την έναρξή της παραγωγής της, ο Enzo είπε, "Πριν από λίγο περισσότερο από ένα χρόνο, είχα εκφράσει την εξής επιθυμία μου στους μηχανικούς: Φτιάξτε ένα αυτοκίνητο να είναι το καλύτερο στον κόσμο. Και τώρα το αυτοκίνητο αυτό είναι εδώ".

Ο οκτακύλινδρος κινητήρας της των 2,9 λίτρων με δύο υπερσυμπιεστές σε σχήμα “V” είχε απόδοση 478 ίππους στις 7.000 σ.α.λ.. και χρειάζόταν σύμφωνα με τις εργαστασιακές τιμές 4,1” για να φτάσει τα 100 χλμ / ώρα, τιμές καθόλου ευκαταφρόνητες για αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους δύο πίσω τροχούς (ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο κατά τον διαμήκη άξονα και ακολουθεί το συμβατικό πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων). Όσο για τις αναρτήσεις αυτές αποτελούνται από μια καθαρά αγωνιστική διάταξη με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς και τεράστια δισκόφρενα πάνω σε ζάντες 17 ιντσών.

Η F40 πήρε τον τίτλο από την 959 του γρηγορότερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο, έχοντας τελική ταχύτητα 324 χλμ / ώρα..

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οχτώ πράγματα που σίγουρα δεν γνωρίζετε για την Ferrari F40

Η κόντρα

Αρχικά, ας συνοψίσουμε τις προδιαγραφές αλλά και τις εργοστασιακές μετρήσεις επιδόσεων των δυο αυτοκινήτων στον παρακάτω πίνακα. Έτσι έχουμε:



Ferrari F40
Porsche 959
Ισχύς
478 hp /7000 rpm
444 /6500 rpm
Ροπή
577 Nm /4000 rpm
500 Nm/5000 rpm
Βάρος
1100 kg
1450 kg
Κιλά / ίππο
2.3
3.26
Τελική ταχύτητα
324 km/h
317 km/h
Επιτάχυνση (0-100)
4,1 sec
3,7 sec

Η πρώτη λοιπόν αντιπαράθεση στους αριθμούς που αναφέρουμε εδώ στο carblogger.gr, δείχνει μια σεβαστή υπεροχή της F40 σε ιπποδύναμη και ροπή αλλά και σε αναλογία κιλών ανα ίππο. Ωστόσο, στις εργοστασιακές μετρήσεις επιδόσεων, η 959 φαίνεται να επιταχύνει στο κλασσικό 0-100 γρηγορότερα! Εδώ σίγουρα έπαιξε ρόλο η τετρακίνηση της 959 αλλά και το 6-τάχυτο κιβώτιο που ενδεχομένως να εκμεταλλεύεται καλύτερα τη δύναμη του κινητήρα.

Την υπεροχή της 959 στην επιτάχυνση επιβεβαιώνει και το αγγλικό Top Gear στη δοκιμασία της επιτάχυνσης που μπορείτε να δείτε στο παρακάτω video:



Ωστόσο, αν τα αυτοκίνητα συνέχιζαν να επιταχύνουν μετά τα 100 km/h, η υπεροχή της Porsche θα εξανεμιζόταν και όπως θα δείτε στον παρακάτω πίνακα, η διαφορά θα έφτανε στην επιτάχυνση 0-200 km/h τα 3 δευτερόλεπτα υπέρ της F40! (οι τιμές λήφθηκαν από το ιστότοπο http://accelerationtimes.com/)


Ferrari F40
Porsche 959
0 - 10 kph
0.3 s
0.2 s
0 - 20 kph
0.6 s
0.4 s
0 - 30 kph
1 s
0.6 s
0 - 40 kph
1.4 s
0.9 s
0 - 50 kph
1.8 s
1.3 s
0 - 60 kph
2.2 s
1.7 s
0 - 70 kph
2.6 s
2.1 s
0 - 80 kph
3 s
2.6 s
0 - 90 kph
3.5 s
3 s
0 - 100 kph
4 s
3.6 s
0 - 110 kph
4.6 s
4.2 s
0 - 120 kph
5.2 s
4.8 s
0 - 130 kph
5.9 s
5.6 s
0 - 140 kph
6.6 s
6.5 s
0 - 150 kph
7.3 s
7.5 s
0 - 160 kph
8 s
8.5 s
0 - 170 kph
8.6 s
9.6 s
0 - 180 kph
9.1 s
10.8 s
0 - 190 kph
9.7 s
12.1 s
0 - 200 kph
10.4 s
13.4 s

Στον πίνακα αυτόν, φαίνεται καθαρά ότι μετά τα 140 km/h η F40 αρχίζει και αφήνει πίσω την 959, κάτι που είναι αναμενόμενο λόγω διαφοράς ιπποδύναμης των 2 αυτοκινήτων και λόγω του ότι η τετρακίνηση δεν δίνει κάποιο πλεονέκτημα στην επιτάχυνση σε μεγαλύτερες ταχύτητες.

Σε έναν άλλον πίνακα επιδόσεων που βρήκαμε στο δικτυακό τόπο autozine.org, επιβεβαιώνονται τα παραπάνω ειρημένα όσον αφορά την υπεροχή της 959 μέχρι τα 100km/h και την υπεροχή της F40 σε μεγαλύτερες ταχύτητες πάντα όσον αφορά την επιτάχυνση.

959 Sport
F40
959 Comfort
0-60 mph
3.6 sec
3.9 sec
4.2 sec
0-62 mph
3.7 sec
-
-
0-99.5 mph
8.3 sec
-
-
0-100 mph
-
7.8 sec
9.7 sec
0-124 mph
13.0 sec
-
-
0-140 mph
-
14.0 sec
19.2 sec
Περιοδικό που έκανε το τεστ
Auto, Motor und Sport
Fast Lane
Fast Lane

Στον ίδιο δικτυακό τόπο βρήκαμε και μια αναφορά στο τεστ που έιχε κάνει το περιοδικό Autocar to 1988 τα δυο αυτοκίνητα στην πίστα του Φιοράνο στην Ιταλία. Εκεί, όπως γράφει το Autocar.
Οι οδηγοί ήταν ο Walter Brun, πρώην οδηγός αγώνωνκαι ο Gerhard Berger. Για την 959 το αυτοκίνητο που υποβλήθηκε στο τέστ ήταν η έκδοση δρόμου.
Μετά από το τεστ και οι δυο οδηγοί έκαναν δηλώσεις:

"Η F40 είναι τουλάχιστον 10 δλ ταχύτερη από την 959 στο Φιοράνο" είπε ο Berger. Ακόμη και ο Brun, κάτοχος της 959 παραδέχθηκε ότι η διαφορά μεταξύ των δυο, υπέρ της F40 είναι στα 6 δλ.

Σαν επίλογο στην άτυπη αυτή κόντρα των δυο τιτάνων της αυτοκίνησης, θα αναφέρουμε τις πολύ εύστοχες παρατηρήσεις των Hamond και Clarkson όταν είχαν κάνει τεστ τα δυο αυτοκίνητα στην εκπομπή Top Gear:

"H F40 μπορεί να είναι το καλύτερο αυτοκίνητο στην ιστορία της ανθρωπότητας" είπε ο Clarkson αλλά και οι δυο συμφώνησαν στο ότι "τα σύγχρονα υπεραυτοκίνητα ακολούθησαν το δρόμο που χάραξε η 959: ηλεκτρονικά, κίνηση και στους 4 τροχούς, πολλή τεχνολογία σε αντίθεση με την ωμότητα της F40". "Είναι σαν να λέμε αναλογικό εναντίον ψηφιακού". "και το ψηφιακό τελικά επικράτησε"

Αν μπορούσατε εσείς να διαλέξετε μεταξύ των 2 υπεραυτοκινήτων, ποιό θα διαλέγατε;

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...