24 Νοε 2021

Εννιά υτοκίνητα που ήταν κρυφά πιο γρήγορα από τις προδιαγραφές τους

Ποιοί λόγοι οδήγησαν κάποιους κατασκευαστές να δημιουργήσουν κάποια μνημειώδη αυτοκίνητα πολύ γρηγορότερα από ότι δήλωναν οι προδιαγρφές τους; Οποιοι και να είναι αυτοί, τα αυτοκίμητα αυτά υπάρχουν! Ας πάμε να δούμε εννιά από αυτά..

Συμφωνα με ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Top Gear, ανακαλύπτουμε τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν για να διαψεύσουν θετικά τις προδιαγραφές τους και να δώσουν χαμόγελα στους ιδιοκτήτες τους!

1.  Porsche 959S


Το «υπεραυτοκίνητο» της Porsche για τα τέλη της δεκαετίας του 1980 ήταν το 959. Εντάξει, έμοιαζε με μια τουμπανιασμένη 911, αλλά ήταν ένα διαστημόπλοιο τεχνολογικά από κάτω. Προσαρμοζόμενη τετρακίνηση, τροχοί μαγνησίου με ενσωματωμένους αισθητήρες πίεσης ελαστικών, διαδοχική διπλή υπερσυμπίεση και ελαφρύ, ανθεκτικό στη σκουριά αμάξωμα Kevlar, όλα παρουσιάζονται στον παππού της σημερινής 911 Turbo.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ένα 197 μίλια/ώρα για την καλά εξοπλισμένη 959 Komfort και 198 μίλια/ώρα για την 959 Sport. Είναι όμως κοινό μυστικό ότι μια υγιής 959 θα ξεπερνούσε όντως τα μαγικά 200 μίλια/ώρα, αλλά για λόγους σεμνότητας, δεν διεκδίκησε μέγιστη ταχύτητα. 
Ωστόσο, μια ημι-μυστική αναβάθμιση της εργοστασιακής ισχύος αύξησε την 959 από 450 ίππους σε πάνω από 520 ίππους, ενώ 29 δείγματα ονομάστηκαν επίσημα «959 S», με 510 ίππους και επαληθευμένη τελική ταχύτητα 211 μίλια/ώρα, πολύ πίσω το 1988. Καθόλου άσχημα για ένα υπεραυτοκίνητο των 80s 

2 Ferrari F40


Ενώ η Porsche 959 έφτανε για να κυριαρχήσει στους Autobahn, η χαμηλής τεχνολογίας, ελαφριά F40 της Ferrari ήταν έτοιμη να κυβερνήσει την autostrada. Ο V8 των 2,9 λίτρων μπορεί να ήταν τσιμπημένος, αλλά οι τεράστιοι διπλοί υπερσυμπιεστές του αύξησαν την ισχύ στους 480 ίππους. Τούτου λεχθέντος, η τεχνολογία turbo ήταν αρκετά πρωτόγονη την εποχή εκείνη, όπως θα σας πει όποιος έχει βιώσει την ψυχωτική καθυστέρηση του turbo μιας F40.
Οι ιδιοκτήτες των F40 ανέφεραν ότι τα αυτοκίνητά τους ανέπτυξαν πολύ πάνω από 500 ίππους, κάτι που εξηγεί κατά κάποιο τρόπο γιατί η F50 της Ferrari, η οποία ξεπέρασε την F40 στα μέσα της δεκαετίας του 1990, δεν μπορούσε να "πάρει κεφάλι" στην ευθεία..

Nissan Skyline R34 GT-R


Πίσω στη δεκαετία του 1990, όλες οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν μια ευγενική και έντιμη συμφωνία ότι δεν θα κατασκεύαζαν αυτοκίνητο με περισσότερους από 276 ίππους.
Έτσι οι μηχανικοί της Nissan είπαν απλώς ένα ψέμα. Επίσημα, η αναφερόμενη ιπποδύναμη από τον περίφημο 2,6-λίτρων twin-turbo straight-six του R34 Skyline GT-R ήταν η συμφωνημένη ισχύς των 276 ίππων.
Αλλά, ήταν ανοιχτό μυστικό ότι το αυτοκίνητο βγήκε από το εργοστάσιο με 400 ίππους, και αυτό έδωσε ένα μεγάλο χαμόγελο στους ιδιοκτήτες του…
Αν όλα είχαν περιοριστεί στους 276 ίππους, το Fast and Furious  θα ήταν πολύ διαφορετικό!

4 Shelby GT500KR


Αυτή η τακτική του «προσθέστε ιπποδύναμη, αφαιρέστε την αλήθεια» ήταν ένας δοκιμασμένος νικητής πολύ πριν οι Ιάπωνες την κάνουν mainstream. Ένας από τους πιο τιτάνιους αγώνες δύναμης της αυτοκινητοβιομηχανίας συνέβη στην Αμερική από τα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 1960. 
Οι Chevy, Ford, Pontiac, Dodge, AMC και Plymouth δεσμεύτηκαν στη μάχη για να προσφέρουν ακόμη περισσότερη δύναμη, πιο φαινομενικά χρώματα και πιο άγρια ​​ονόματα. Ήταν μεθυστικές μέρες, αλλά ακόμη και η Shelby ήξερε ότι το να βάλεις έναν πραγματικό κινητήρα αγωνιστικού αυτοκινήτου σε μια Mustang θα έφτανε στα όρια το αμάξωμα..
Έτσι, όταν το '68 GT500 'King of the Road' έκανε τη μεγάλη του είσοδο, η εταιρεία έδωσε προδιαγραφές για τον V8 των 7,0 λίτρων στους 335 ίππους. Εξίσου καλά, μόνο οι γνώστες γνώριζαν ότι ο κινητήρας απέδιδε 435 ίππους.. 

5 Porsche 991 Turbo S


Η 991 Turbo S σύμφωνα με τον κατασκευαστή επιτάχυνε στα 0-62 μίλια/ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, το Top Gear έχει χρονομετρήσει το υπεραυτοκίνητο αυτό σε επαληθευμένη απόσταση 2,5 δευτερολέπτων - τον ίδιο ρυθμό με μια Bugatti Veyron..

6 Lotus Carlton (Lotus Omega)


Το 1990, η Vauxhall (ή η Opel αντίστοιχα) αποφάσισε ότι χρειαζόταν ένα super sedan για να αντιμετωπίσει την BMW M5.
Η Lotus αύξησε τον εξακύλινδρο κινητήρα από 3,0 σε 3,6 λίτρα, στη συνέχεια πρόσθεσε όχι έναν αλλά δύο turbo Garrett. Το αποτέλεσμα ήταν 377 ίπποι και ένα τετράθυρο σεντάν αυτοκίνητο που μπορούσε να επιταχύνει από 0-60 μίλια/ώρα – παρά το βαρύ μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και χωρίς έλεγχο πρόσφυσης – σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα!
Οι ιστορίες ήταν γεμάτες από άτυχους αστυνομικούς που κυνηγούσαν συμμορίες με κλεμμένα Carlton! 
Αυτό ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο sedan στον κόσμο και η νομιμότητά του συζητήθηκε ακόμη και στο βρετανικό κοινοβούλιο. Η Lotus και η Vauxhall, ισχυρίστηκαν επίσημα ότι το Carlton είχε τελική ταχύτητα «μόλις» 174 μίλια/ώρα, παρόλο που οι γνώστες της εταιρείας γνώριζαν καλά ότι στην πραγματικότητα έφτανε μέχρι τα 190 μίλια την ώρα. .

7 McLaren 720S


Βάζοντας τον αριθμό των αλόγων που υποτίθεται περιέχει στο όνομα, θα περίμενε κανείς ότι μια McLaren 720S θα έχει 720 ίππους.
Και όμως, αρκετά αυτοκίνητα υποβλήθηκαν σε δημόσια δοκιμή δυναμομέτρησης και στην πραγματικότητα απέδωσαν πάνω από 750 ίππους. Όταν το Top Gear δοκίμασε μια 720S το 2017, κέρδισε την ήδη τρελή επιδίωξη 0-62 μίλια/ώρα της McLaren για 0,2 δευτερόλεπτα..

8 Toyota GR Yaris


Ένας άλλος πρόσφατος ήρωας στον οποίο βάλαμε χρονόμετρα και διαψεύσαμε τους ισχυρισμούς του φυλλαδίου είναι το εντυπωσιακό GR Yaris της Toyota. Το μικρό τετρακίνητο ράλι wannabe υποτίθεται ότι θα επιταχύνει από τα 0-62 μίλια/ώρα σε 5,5 δευτερόλεπτα, και αυτό είναι ήδη αρκετά γρήγορο για να κάνει ένα Golf GTI να κοκκινίζει. 
Αλλά όταν δοκιμάσασμε ένα GR Yaris στην πίστα δοκιμών του Top Gear ξεπέρασε τα 60 μίλια/ώρα σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα, και ούτε ένα Golf R 40 χιλιάδων λιρών δεν θα το έκανε αυτό. 
Ανησυχεί κανείς που ένα Yaris πάει έτσι και δεν αξίζει πάνω από τριάντα χιλιάδες λίρες; Εμείς όχι

9 McLaren F1


Ο Gordon Murray επέμεινε ότι η προσπάθειά του να κατασκευάσει το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο δεν υποτίθεται ότι ποτέ δεν θα κατέληγε στο να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας αυτοκινήτου παραγωγής, αλλά οι αριθμοί ήταν υπέρ του.
O υπέροχος V12 της BMW απέδιδε 627 ίππους – πλήρως 14% πιο ισχυρός από ό,τι είχε αρχικά ενημερώσει ο Murray. Καλό για τελική ταχύτητα…
Ενώ το επίσημο μέγιστο ήταν 231 mph (υπολογισμένο από προηγούμενες δοκιμές υψηλής ταχύτητας στο Nardo bowl), υπήρχε πάντα η υποψία ότι μια F1 θα μπορούσε να πάει πιο γρήγορα σε ευθεία γραμμή. Και έτσι, στις 31 Μαρτίου 1998 – έξι ολόκληρα χρόνια μετά την έκρηξη της F1 η McLaren ζήτησε από τη Volkswagen να δανείσει τη διαδρομή δοκιμών Ehra-Lessien για λίγη επιστήμη υψηλών οκτανίων. 
Εν τω μεταξύ, η McLaren αύξησε την κόκκινη γραμμή του V12 από τις τυπικές 7.300 rpm στις 8.300 rpm και άφησε στα χέρια του άσου του Le Mans Andy Wallace να βάλει το πρωτότυπο XP5 στα βιβλία ρεκόρ. Η επαληθευμένη τελική ήταν ένα εντυπωσιακό 243 μίλια την ώρα 
Η F1 παραμένει το ταχύτερο ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ, σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά την εμφάνισή του. Για να μην αναφέρουμε, ακόμη πιο γρήγορα από ό,τι έπρεπε να πάει ποτέ. 

Σας άρεσε το άρθρο; Κάντε like και σχολιάστε στη σελίδα μας στο Facebbok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...