11 Απρ 2016

Daihatsu Charade GTTi: Ο φονεας γιγαντων με 1000 κυβικά και..101 αλογα από το 1987!

Το downsizing στους σημερινούς κινητηρες έχει επηκρατήσει για τα καλά τα τελευταία χρόνια. Βλέπουμε ακόμα και μεσαία αυτοκίνητα με κινητήρες..1000 κ.εκ  και νομίζουμε ότι όλα αυτά είναι τεχνολογίες των τελευταίων ετών. Κι όμως υπήρχαν κάποιοι κατασκευαστές που εφάρμοσαν το downsizing από πολύ παλιότερα. ένας από αυτούς είναι η Daihatsu που με το μοντέλο της Charade GTti έχει αφήσει ιστορία.


Το να έχει σήμερα ένα αυτοκίνητο τρικύλινδρο κινητήρα 1000 κ.εκ με 12 βαλβίδες, turbo, ηλεκτρονικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων, είναι κάτι που πλέον είναι σύνηθες. Το 1987 όμως σύμφωνα με την έρευνά μας στο carblogger.gr, ήταν κάτι εξαιρετικά σπάνιο και το συναντούσε κανείς μόνο σε πειραματικά μοντέλα.
Ο κινητήρας του Daihatsu Charade GTti είχε όλα αυτά τα χαρατκηριστικά και επιπλέον κάτι ακομη που δεν έχουν τα σημερινά αυτοκίνητα: Το χαμηλό βάρος! Με 810 κιλά, το αυτοκίνητο πετύχαινε μια εντυπωσιακή αναλογία 8 κιλών ανά ίππο που ακόμη και σήμερα θα τη ζήλευαν αυτοκίνητα τύπου GTI!


Ποσο περισσότερο στο τέλος της 10ετίας του '80 και στις αρχές του '90 που τα αυτοκίνητα είχαν πολύ χειρότερες επιδόσεις από τα σημερινά. Τη διαδικασία της τυποποιημένης επιτάχυνσης 0-100 το GTti την τελείωνε σε 8,3 δλ! Το GTti μπορούσε να τα βάλει λοιπόν με πολύ ανώτερα αυτοκίνητα σε μέγεθος, τιμή και ιπποδύναμε και να ντροπιάσει τους περήφανους ιδιοκτήτες τους!


Μπορεί το δυνατό του σημείο να ήταν η δύναμη του κινητήρα, στην κατανάλωση ωστόσο δεν τα πήγαινε άσχημα! Στις τυποποιημένες τότε μετρήσεις (που ήταν πολύ ρεαλιστικότερες από τις σημερινές), το αυτοκίνητο κατανάλωνε 5,2 / 7,5 / 7,6 με ταχύτητες 90 / 120 / κίνηση πολης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Daihatsu Sirion: Ένα απίστευτα αξιόλογο αυτοκίνητο που ελάχιστοι γνωρίζουν!

Το αμάξωμα του Charade, είχε και αυτό τις αρετές του. Σε καμιά περίπτωση δεν θύμιζε ιαπωνική κατασκευή. Θα λέγαμε ότι αν δεν βλέπαμε τα σήματα, θα μπορούσαμε να τούμε ότι ήταν κάποιο μοντέλο της..Citroen καθώς είναι αεροδυναμικό (Cx:0.32) και τους πίσω τροχούς μερικώς καλυμμένους.


Σύμφωνα με το ελληνικό club του αυτοκινήτου, έχει λάβει μέρος σε πολλά πρωταθλήματα rally με πολλές διακρίσεις, κατατροπώνοντας πολύ δυνατότερα αυτοκίνητα και κάνοντας χρόνους που θα τους ζήλευαν αυτοκίνητα με πολλά περισσότερα κυβικά. Ο δυνατός του κινητήρας, σε συνδυασμό με το χαμηλό του βάρος και την πολύ καλή οδηγική του συμπεριφορά το κατατάσουν σε ικανότατο αυτοκίνητο για να τρέξει σε οποιονδήποτε τύπου αγώνα με ελάχιστες βελτιώσεις.

Παρόλο που η παραγωγή του σταμάτησε το 1993, το αυτοκίνητο έχει ακόμη πολλούς οπαδούς ανά τον  κόσμο. Αυτό φαίνεται και από τον μεγάλο αριθμό clubs που έχουν δημιουργήσει οι fans του αυτοκινήτου.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...