Μια φορά κι έναν καιρό, τότε που δεν υπήρχαν οι μεγάλες συμμαχίες στην αυτοκινητοβιομηχανία και κάθε αυτοκίνητο είχε πατρίδα, υπήρχαν πέντε μεγάλες σχολές στην αυτοκινηση, που η κάθε μία είχε τα υπέρ και τα κατά της. Στο άρθρο αυτό θα μιλήσουμε στο carblogger.gr για τις διαφορετικές σχολες με βάση τις οποίες κατασκευαζόταν τα αυτοκίνητα, τότε που είχαν ψυχή..
Πριν λοιπόν επέλθει η παγκοσμιοποίηση και οι μεγάλες συμμαχίες μεταξύ των κατασκευαστων, οι Ιταλοί σχεδίαζαν, εξελισσαν και έφτιαχναν τα δικά τους αυτοκίνητα, οι Γάλλοι τα δικά τους οι Γερμανοί, Ιάπωνες και αμερικανοί επίσης. Έτσι, κάθε μοντέλο καθρεφτίζε την νοοτροπία του κάθε λαου, οπότε είχε σαφη υπέρ και κατά και είχε ξεχωριστή αισθητική εξωτερικά και εσωτερικά.
Με την πάροδο του χρόνου όμως οι κατασκευαστές επιθυμούσαν να φτιάξουν καλύτερα αυτοκίνητα, οπότε και ενσωματωναν χαρακτηριστικά από άλλες σχολές αλλά και προσλάμβαναν μηχανικούς και σχεδιαστές από άλλες χώρες. Παράλληλα για να γλιτώσουν από το κόστος εξέλιξης μηχανικών μερών και αμαξωμάτων, άρχισαν να συνεργάζονται μεταξύ τους, οπότε και τα αυτοκίνητα τους γίνονταν καλύτερα, χάνοντας όμως σε ταυτότητα.
Εμείς εδώ στο carblogger.gr πηγαίνουμε 3, 4 και 5 δεκαετίες πίσω για να αποτυπώσουμε τα χαρακτηριστικά της κάθε σχολής, όταν αυτά ήταν ξεκάθαρα, όπως συνήθιζαν να μας τα λένε οι πατεράδες μας.
Για να μην μεροληπτησουμε προς μια η άλλη σχολή, θα τις παρουσιάσουμε αλφαβητικα.
Αμερικανική σχολή.
Οι Αμερικανοί - και αναφερόμαστε με αυτό τον όρο στις ΗΠΑ - είναι άνθρωποι που τους αρέσουν τα μεγάλα πράγματα. Άλλωστε το αμερικανικό όνειρο που μιλάει για το στάνταρ που επιθυμεί κάθε Αμερικανός, όσον αφορά το σπίτι, το γκαράζ και την οικονομική επιφάνεια, είναι πολύ ανώτερο από τα ευρωπαϊκά στάνταρ.
Εικόνα 1. Chevrolet Impala coupe του 1973 με μήκος..5,64 μέτρα!
Η φιλοσοφία αυτή, καθρεφτίζεται και στα αυτοκίνητα που κατασκεύαζαν ή και κατασκευάζουν.
Τεράστια με τα ευρωπαϊκά μέτρα, με χαλαρη οδική συμπεριφορά και μεγάλους κινητήρες αλλά με σχετικά μικρή ισχυ, αποτύπωναν τη φιλοσοφία του αμερικανου "big is beautiful"
Βρετανική σχολή
Οι Βρετανοί σαν λαός είναι οργανωμένοι και έχουν ένα πάθος με την αριστοκρατία. Ας μην ξεχνάμε ότι έχουν βασιλια, βασίλισσα και άπειρους τίτλους αριστοκρατίας.
Τα αυτοκίνητα των Άγγλων λοιπόν δεν είχαν μέσο όρο. Ή θα ήταν δυνατά, αξιόπιστα η θα ήταν..για κλάματα αντικατοπτρίζοντας ίσως το χάσμα μεταξύ της αριστοκρατίας και της φτώχιας. Δημιούργησαν από τη μια τη Jaguar Xj6 που συγκαταλέγεται στα καλύτερα του κόσμου και από την άλλη το Austin Allegro που συγκαταλέγεται στα χειρότερα.
Εικόνα 2. Jaguar Xj6 του 1968
Οι Άγγλοι είναι από την άλλη οι μοναδικοί που έχουν τόσες πολλές μάρκες πολυτελών αλλά και σπορ αυτοκινήτων όπως οι Rolls Royce, Bentley, TVR, Aston Martin, Jaguar, Lotus αντικατοπτρίζοντας την αγάπη τους για την πολυτέλεια αλλά και την ταχυτητα. Κατά τα άλλα, τα αυτοκίνητα τους αντικατοπτρίζουν επίσης και τις παραξενιές τους καθως το μετρικό τους σύστημα (γυαρδες, ιντσες κλπ) που λίγοι κατασκευαστές το χρησιμοποιούν. Δεν μπορούμε βέβαια να αγνοήσουμε τις πολλές εφευρέσεις τους και καινοτομίες τους στο χώρο της αυτοκίνησης.
Γαλλική σχολή
Οι Γάλλοι σαν λαός έχουν ένα βασικό χαρακτηριστικό: Λατρεύουν την άνεση. Πολλά από τα χαρακτηριστικά άνεσης που έχουν γίνει σήμερα στάνταρ στην Ευρώπη, προέρχονται από τους Γάλλους, χωρίς απαραίτητα να ρέει παντού άφθονο το χρημα. Παράλληλα οι νότιοι έχουν και το μεσογειακό ταμπεραμέντο που τους δίνει νεύρο αλλά και εφευρετικότητα.
Εικόνα 3. Citroen DS του 1959
Τα γαλλικά αυτοκίνητα λοιπόν είχαν ένα βασικό χαρακτηριστικό: την άνεση! Οι αναρτήσεις ήταν πολύ μαλακές με αποτέλεσμα τα παλιότερα γαλλικά αυτοκίνητα να προσφέρουν απαράμιλλη άνεση στους όχι και τόσο καλής ποιότητας γαλλικούς δρόμους αλλά και να παίρνουν πολύ μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Τα καθίσματα ηταν επίσης πολυ μαλακα και εδιναν ανεση..πολυθρονας! Παράλληλα σαν ανήσυχοι και εφευρετικοί οι Γάλλοι, δημιούργησαν πρωτοποριακά αυτοκίνητα όπως η αξέχαστη Citroen DS με την υδροπνευματικη ανάρτηση υδραυλικά συστήματα παντού και εντυπωσιακή αεροδυναμικη. Παράλληλα σχεδίασαν πρώτοι αμαξώματα τύπου hatchback και εφάρμοσαν την μπροστινή κίνηση μαζικά στα μοντέλα τους από τη δεκαετία του '60.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα γαλλικά αυτοκίνητα που έφεραν την επανάσταση στην αυτοκινηση
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα γαλλικά αυτοκίνητα που έφεραν την επανάσταση στην αυτοκινηση
Από την άλλη μεριά η ιδιαιτερότητα των Γάλλων σαν λαός αποτυπώνεται στις περίεργες τεχνικές λύσεις που έδιναν κάνοντας τα αυτοκίνητα τους όχι και τόσο αξιόπιστα αλλά και δύσκολα επισκευασιμα, δίνοντας επισης και "περίεργη" εργονομία στο εσωτερικό τους.
Γερμανική σχολή
Οι Γερμανοί είναι ένας λαός που τους χαρακτηριζει η οργάνωση, η ασφάλεια αλλά και η επιθυμία τους να κυριαρχούν και να είναι οι καλυτεροι. Οικονομικά είναι εύρωστοι. Τα χαρακτηριστικά αυτά αποτυπώνονται στα αυτοκίνητα τους.
Έτσι τα γερμανικά αυτοκίνητα παραδοσιακα είχαν στιβαρή κατασκευή και "μυθική" ποιότητα κατασκευής και αντοχή στο χρόνο. Παραδοσιακά είναι φημισμένοι για την κατασκευή αυτοκινήτων μεσαίας κατηγορίας και ανω περισσότερο παρά για την κατασκευή μικρών προσιτών αυτοκινήτων εξαιρουμένου του σκαραβαίου. Οι Mercedes και BMW είναι Γερμανοί κατασκευαστές που έχουν παγκόσμια αναγνώριση και φήμη για την κατασκευή premium και αξιοπιστων αυτοκινήτων
Εικόνα 4. Mercedes W123 του 1975
Οι Γερμανοι κατασκευαστες ηταν επισης από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με την παθητική ασφάλεια των μοντέλων τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα 10 καλύτερα γερμανικά αυτοκίνητα όλων των εποχων
Ενα αλλο χαρακτηριστικο ηταν και η αριστη εργονομια των μοντελων τους. Από την άλλη, τα αυτοκίνητα τους δεν φημίζονταν για τις επιδόσεις τους καθώς οι κινητήρες τους απέδιδαν μικρή ισχυ για τον κυβισμό τους και η οδική τους συμπεριφορά δεν ήταν το δυνατό τους σημείο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα 10 καλύτερα γερμανικά αυτοκίνητα όλων των εποχων
Ενα αλλο χαρακτηριστικο ηταν και η αριστη εργονομια των μοντελων τους. Από την άλλη, τα αυτοκίνητα τους δεν φημίζονταν για τις επιδόσεις τους καθώς οι κινητήρες τους απέδιδαν μικρή ισχυ για τον κυβισμό τους και η οδική τους συμπεριφορά δεν ήταν το δυνατό τους σημείο.
Ιαπωνική σχολή
Οι Ιάπωνες είναι ένας λαός που αγαπάει την τάξη και έχει έντονη την αίσθηση της ιεραρχίας και της τιμής. Είναι εργατικοί και λάτρεις της τεχνολογίας.
Φτιαγμένα με βάση τη φιλοσοφία του ιαπωνικού λαού τα αυτοκίνητα από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου είχαν ως πρωταρχικό χαρακτηριστικό την αξιοπιστία. Οι ίδιοι οι Ιάπωνες θεωρούν το να κατασκευάζουν αξιόπιστα αυτοκίνητα ζήτημα τιμής. Ένα άλλο χαρακτηριστικό των αυτόματων τους ήταν από ανέκαθεν οι δυνατοί και οικονομικοί κινητήρες. Κι εδώ κάπου σταματούν τα θετικά. Η ποιότητα κατασκευής χωρίς να ήταν κορυφαία ήταν μέτρια στα ιαπωνικά αυτοκίνητα καθώς τα πλαστικά που χρησιμοποιούνταν ήταν φθηνής όψης και σκληρά και ο διάκοσμος φθηνός. Ο σχεδιασμός του αμαξώματος ήταν στις περισσότερες περιπτώσεις αδιάφορος έως κακογουστος.
Εικόνα 5. Toyota Corolla του 1984
Από την άλλη, η οδική συμπεριφορά ήταν από αδιάφορη έως κάποιες φορές επικίνδυνη καθως ο σχεδιασμός των αναρτήσεων δεν ήταν το τοπ των Ιαπώνων κατασκευαστών. Τα ιαπωνικά αυτοκίνητα επίσης τη δεκαετία του '70 και του '80 ήταν φθηνότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά ποντάροντας περισσότερο στην αξιοπιστία και λιγότερο στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τους.
Ιταλική σχολή
Οι Ιταλοί σαν λαός έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά με μας τους Έλληνες. Φωνακλαδες, οξύθυμοι, καπριτσιοζοι, ευφυείς με λιγα βαλαντια, αποτύπωναν όλα αυτά τα χαρακτηριστικά στα αυτοκίνητα τους τουλάχιστον στα παλιότερα μοντέλα τους.
Εικόνα 6. Alfa Romeo Alfasud του 1971
Έτσι η ιταλική σχολή προικίζει με κοφτερή οδική συμπεριφορά και νεύρο τα ιταλικά αυτοκίνητα. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι ότι τα ιταλικά αυτοκίνητα είναι όμορφα. Οι Ιταλοί σχεδιαστές είναι παγκοσμίως φημισμένοι, όπως και οι ιταλικές σχολές σχεδιασμού. Δεν ειναι τυχαίο επισης οτι η ιταλια έχει 3 κατασκευαστές που ειδικεύονται στα σπορ αυτοκίνητα δείχνοντας τη δίψα των ιταλων για την ταχυτητα.
Διαβάστε επίσης: Τα 10 πιο πρωτοποριακά ιταλικά αυτοκίνητα που άλλαξαν το χάρτη της αυτοκινησης
Ενα αλλο χαρακτηριστικο τους ειναι οτι εχουν δημιουργησει κάποια απο τα καλυτερα μικρα μοντελα στην ιστορια της αυτοκινησης δείχνοντας το ότι οι Ιταλοί δεν είναι κατά κανόνα πλουσιοι. Από την αλλη τα ιταλικά υπολείπονται σε ποιότητα κατασκευής αλλά και αξιοπιστία που αντικατοπτρίζουν κάπως το "άρπα κόλα" του λαου. Ένα άλλο χαρακτηριστικό των παλιότερων ιταλικών είναι η θέση οδήγησης που ήταν φτιαγμένη για ανθρώπους με μακριά χέρια και κοντά..πόδια!
Διαβάστε επίσης: Τα 10 πιο πρωτοποριακά ιταλικά αυτοκίνητα που άλλαξαν το χάρτη της αυτοκινησης
Ενα αλλο χαρακτηριστικο τους ειναι οτι εχουν δημιουργησει κάποια απο τα καλυτερα μικρα μοντελα στην ιστορια της αυτοκινησης δείχνοντας το ότι οι Ιταλοί δεν είναι κατά κανόνα πλουσιοι. Από την αλλη τα ιταλικά υπολείπονται σε ποιότητα κατασκευής αλλά και αξιοπιστία που αντικατοπτρίζουν κάπως το "άρπα κόλα" του λαου. Ένα άλλο χαρακτηριστικό των παλιότερων ιταλικών είναι η θέση οδήγησης που ήταν φτιαγμένη για ανθρώπους με μακριά χέρια και κοντά..πόδια!
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!