Aston Martin Lagonda 1974-90: Rollce Royce στην άνεση, με επιδόσεις Ferrari και σχήμα..Lamborghini!

Ένα από τα αυτοκίνητα που προκάλεσε μεγάλη αίσθηση τόσο με το σχήμα του, όσο και με τις καινοτομίες του σε όλα τα επίπεδα, ήταν η Aston Martin Lagonda. Ένα αυτοκίνητο που ποτέ δεν περιμέναμε να δημιουργήσει μια συντηρητική βρετανική μάρκα κύρους όπως η Aston Martin. Στο άρθρο αυτό θα εξερευνήσουμε τις αρετές και τα χαρακτηριστικά αυτού του μοναδικού αυτοκινήτου.

Την Aston Martin ως κατασκευαστή πολυτελών σπορ αυτοκινήτων λίγο πολύ όλοι τη γνωρίζουμε ως μάρκα. Στα μέσα της δεκαετίας του '70 αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Ωστόσο τόλμησε την παραγωγή μιας λιμουζίνας με σπορ καταβολές αλλά και πολύ τολμηρό σχήμα.
Το αυτοκίνητο κατάφερε να γεμίσει τα ταμεία της μάρκας παρόλο που η Lagonda από την αρχή ως το τέλος της παραγωγής της συγκαταλέγονταν στις ακριβότερες λιμουζίνες του κόσμου. Οι τιμή αγορά της συγκρινόταν μόνο με τις Rolls Royce της εποχής. 
Η πρώτη γενιά του μοντέλου (1974-75), ήταν στην ουσία η τετράθυρη έκδοση της Aston Martin V8. Από τη σειρά αυτή παράχθηκαν μόνο 7 αυτοκίνητα και η παραγωγή διάρκεσε μόνο έναν χρόνο.


Η δεύτερη γενιά του μοντέλου παρουσιαστηκε το 1976. Είχε την γωνιακή εντυπωσιακή σχεδίαση ακολουθώντας τα πρότυπα του wedge design όπως το γνωρίσαμε από άλλα προτότυπα όπως τα Alfa Romeo Carabo και Bertone Stratos αλλα και αυτοκίνητα παραγωγής όπως η Lamborghini Countach!

 
Το αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από τον William Towns ήταν ριζοσπαστικό από πολλές απόψεις.
Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με ηλεκτρονική διαχείριση και ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων (το 1976!). Διέθετε επίσης και διακόπτες αφής για όλα τα χειριστήρια.
Για την εξέλιξη του αυτοκινήτου δαπανήθηκαν τετραπλάσια χρήματα για τα ηλεκτρονικά του σε σχέση με το ποσό που δαπανήθηκε για την εξέλιξη του υπόλοιπου αυτοκινήτου!


Το αυτοκίνητο κατασκευαζόταν χειροποίητα. Καθ' όλη τη διάρκεια παραγωγής του, κατασκευάστηκαν συνολικά 645 αυτοκίνητα.
Ο κινητήρας του ήταν ένας V8 χωρητικότητας 5340 κ.εκ και ιπποδύναμης 280 ίππων. Το αυτοκίνητο μπορούσε να φτάσει τα 230 χλμ / ώρα και να επιταχύνει 0-100 σε 8,8 δλ. Οι τιμές αυτές με τα σημερινά δεδομένα επιτυγχάνονται από αρκετά σύγχρονα GTI. Την δεκαετία του '70 και του '80 όμως ήταν εντυπωσιακές.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου ήταν με δερμάτινη επένδυση και το ταμπλό είχε τμήματα από ξύλο καρυδιάς που συνέθεταν μια εικόνα πολυτέλειας εφάμιλλη με αυτή της Rollce Royce.


Η τρίτη και τέταρτη γενιά του μοντέλου βασίτηκε στο ίδιο αμάξωμα και μηχανικά μέρη της 2ης γενιάς. Τα μοντέλα των γενεών αυτών είχαν κάποιες βελτιώσεις τόσο εξωτερικά όσο και στο σχεδιασμό του εσωτερικού.
Στο παρακάτω video, μπορείτε να δείτε μια πλήρη περιγραφή του μοντέλου, εντυπώσεις από την άνεση, την οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. 




Η Lagonda ήταν ένα αυτοίνητο τόσο εκκεντρικό που σόκαρε πολλούς συντηρητικούς της εποχής. Σήμερα όμως ξεχωρίζει ακόμη με το σχήμα της. Ως κλασσικό αυτοκίνητο, είναι σχετικά προσιτό με τιμές που αρχίζουν από 35000 λίρες Αγγλίας περίπου.


Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...